português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
COLLELLDEMONT PUJADAS, EULALIA []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 5   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Construir comunidades educativas desde la referencialidad geográfica : la evolución de la representación de las instituciones educativas en Barcelona en los mapas urbanos = Building educational communities from geographical referentiality : the evolution of the representation of educational institutions in Barcelona on urban maps / Eulàlia Collelldemont
Collelldemont Pujadas, Eulàlia


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 32 (2013) , p. 84-104 : il. map. (Artículos
Notes a peu de pàgina. Resums en castellà i anglès.

En l'article es presenten els resultats de la recerca realitzada sobre els plànols i mapes urbanístics i civils de la ciutat de Barcelona. Amb una primera aproximació a l'evolució de la cartografia urbana, l'estudi analitza la referencialidad de les institucions educatives a la ciutat Comtal. S'analitza per a això la presencia-absència de referències d'institucions dels diferents graus del sistema educatiu i s'atén a les formes de representació de les mateixes, observant el grau de simbolització de les referències així com l'ús de genèrics per referenciar les institucions. Amb una utilització dels mapes i plans com a font documental per a la història de l'educació s'ha realitzat una anàlisi serial i específic, d'acord amb les metodologies derivades de l'anàlisi visual amb la perspectiva de la història cultural, seguint l'adreça dels estudis sobre la gènesi política i tècnica de la cartografia urbana elaborats en el Regne Unit.


Matèries: Centres d'ensenyament ; Institucions educatives ; Sistemes d'informació geogràfica ; Planificació urbanística ; Mapes i plànols ; Cartografia
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1700 - 1936]
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/view/11286/11704
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
El Museo Pedagógico Experimental de Barcelona : enclave para una historia de los pequeños museos pedagógicos = The Experimental Pedagogical Museum in Barcelona : enclave for a history of small pedagogical museums / Eulàlia Collelldemont, Angel C. Moreu Calvo
Collelldemont Pujadas, Eulàlia


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 26 (2007) , p. 471-482 : il. (Documentación e Información
Número monogràfic: "Historia de la educación de las mujeres". Notes a peu de pàgina.

El Museu Pedagògic experimental de Barcelona, iniciativa dissenyada en 1907, segueix pautes d'altres propostes ja desenvolupades a Europa i per Cossío en el Museu Pedagògic de Madrid des de 1882. És una envejable plataforma pedagògica amb orientació experimental.


Matèries: Ciències de l'educació ; Metodologia didàctica ; Museus especialitzats ; Material didàctic
Matèries:Museo Pedagógico Experimental de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1905 - 1907
Autors add.:Moreu Calvo, Angel C.
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/viewFile/754/928
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Leonor Serrano i Pablo (1890-1942) : feminisme i pedagogia a Diana / Isabel Carrillo, Eulàlia Collelldemont
Carrillo i Flores, Isabel


En: Annals del Patronat d'Estudis Històrics d'Olot i Comarca. Olot, núm. 21 (novembre 2010), p. 423-448 : il. (Memòria oral i biografies
Bibliografia. Resums en català, castellà i anglès.

La comunicació se centra en l'obra Diana o l'educació d'una nena (1934), a fi de realitzar un estudi sobre les idees manifestes subjacents al feminisme defensat per Leonor Serrano, així com sobre la seva plasmació en la pràctica pedagògica. L'estudi d'aquesta obra emblemàtica ens permet recórrer pels topants del feminisme de l'Estat republicà. Un feminisme que s'estructurà a partir de la reivindicació d'unes polítiques per a la igualtat de drets, la dignificació de la dona i, alhora, la creença en els valors de la maternitat i la cura. Tres aspectes que trobaren el seu lloc en aquella pedagogia feminista que reclamava l'accés a l'educació de la dona però que, al mateix temps, mantenia una escola i un currículum diferenciats en la formació de les nenes i les adolescents. Aspectes tots ells que es poden observar tant en el text escrit com en les manifestacions gràfiques o en les activitats proposades. Fet i fet, aquesta obra destaca no només per la seva explicitació del pensament de l'autora, Leonor Serrano, sinó també per oferir un acabat unitari en què paraula, imatge i suggeriments mostren una línia de continuïtat que se sosté al llarg de les tres obres que componen Diana.


Matèries: Biografia ; Dona ; Moviment feminista ; Pedagogues ; Advocades ; Escriptores ; Política educativa ; Educació de la dona ; Renovació pedagògica ; Material didàctic ; Pensament polític ; República espanyola II
Matèries: Serrano Pablo, Leonor (1890-1942)
Àmbit:Barcelona ; Espanya
Cronologia:1890 - 1942 (esp. 1934)
Autors add.:Collelldemont Pujadas, Eulàlia
Autors add.:Jornades sobre Història de l'Educació (19es : 2010 : Olot )
Accés: http://www.raco.cat/index.php/AnnalsPEHOC/article/view/278974/366706
Localització: Biblioteca de Catalunya; Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; Universitat de Lleida; Institut Ramon Muntaner; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Inventari i documentació del patrimoni educatiu de les escoles de la comarca d'Osona. El CEIP El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer / Eulàlia Collelldemont, Jacint Torrents
Collelldemont Pujadas, Eulàlia


En: Revista d'Etnologia de Catalunya. [Barcelona], núm. 35 (2010) , p. 212-216 : il., gràf. (Projectes de recerca-documentació
Bibliografia.


Matèries: Estudi antropològic ; Recursos educatius ; Ensenyament primari ; Escoles primàries
Matèries:CEIP El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer
Àmbit:Santa Eulàlia de Riuprimer
Cronologia:[2010]
Autors add.:Torrents i Buxó, Jacint
Accés: http://www.raco.cat/index.php/RevistaEtnologia/article/view/185928/239316
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 5
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Joan Roura-Parella en el centenari del seu naixement (1897 - 1983) / edició a cura d'Eulàlia Collelldemont i Conrat Vilanou



Barcelona : Universitat de Barcelona. Facultat de Pedagogia, 1997
71 p. ; 21 cm
Es tracta de la nadala de l'any 1997 de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona. Conté una antologia de textos de Joan Roura-Parella.



Matèries: Pedagogs ; Homenatge ; Ciències de l'educació ; Antologies
Matèries: Roura i Parella, Joan (1897-1983)
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1897 - 1983
Autors add.:Collelldemont Pujadas, Eulàlia (Ed.) ; Vilanou Torrano, Conrad (Ed.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3